Előző két cikkünk után nem maradt más hátra, mint a mobilinternet szolgáltatók Facebook jelenlétét áttekinteni. A mobilinternet felhasználók száma jelenleg 1,2millió előfizető. Az aktív (forgalmazó) mobilinternet előfizetések száma a legutóbbi novemberi adat szerint mintegy 950ezer volt. Ez a szám már csak 20%-kal több, mint az ADSL előfizetők száma. Mivel a három mobilszolgáltató (a Djuice márkát piaci szereplőnek, de nem szolgáltatónak tekintjük) jelentősen többet költ marketingre a vezetékes szolgáltatókhoz képest, feltételeztük, hogy lájkolóik száma is lényegesen magasabb lesz és mindegyik jelen lesz a Facebookon.
A négy szereplő mindegyikét megtaláltuk a Facebookon. A lájkolók felé a legnyitottabb a Vodafone, ahol minden felhasználó önálló bejegyzést írhat a szolgáltató számára az üzenőfalon. Ez igazán dícséretes. A kérdésekre a Vodafone gyorsan és szakszerűen válaszol. A T-mobile, Telenor és a Djuice csak saját bejegyzéseit mutatja alapértelmezésként az üzenőfalon, a felhasználók ezekhez szólhatnak hozzá. A szolgáltatói bejegyzések terén legaktívabb a T-Mobile és a Djuice napi több bejegyzésével és aktív ügyfél párbeszéddel. A Telenor és Vodafone átlagban 2-3 naponta készít saját új bejegyzést.
Az összes mobilinternet lájkoló több, mint 96ezer felhasználó, a legtöbben a T-mobile szolgáltatót kedvelik. A második meglepetésre a Djuice márka, ami fizikailag a Telenor mobilszolgáltatóhoz tartozik. Mivel a Djuice kimondottan a fiatalokat megcélzó márka és a fiatal generáció Facebook jelenléte a legerőteljesebb, ez magyarázhatja a második helyet. A Vodafone megelőzi a Facebookon a Telenort, csakúgy mint az aktív (forgalmazó) mobilinternet előfizetések területén. Természetesen ez csak akkor igaz, ha a márkákat hasonlítjuk össze. Ha a Telenort együtt vesszünk figyelembe a Djuice márkával, mivel egy szolgáltató hálózatát képviselik fizikailag, akkor a Facebookos jelenlét tekintetében együtt már megelőzik a Vodafone-t.
Mobilinternet szolgáltató | Lájkolók száma |
T-Mobile | 47.126 |
Djuice | 19.016 |
Vodafone | 15.548 |
Telenor | 15.085 |
A különböző internet hozzáférés típusok Facebook jelenlétét vizsgáló cikkeinket összegezve a mobilinternet szolgáltatók 96ezres lájkolói tábora érdemelte ki az első helyet. A második az ADSL piaci szereplők 26ezres lájkolói tábora. A harmadik helyet a kábelnet piaci szereplők kevesebb, mint 5ezer lájkolóval érdemelték ki. Az előfizetők számának nagysága alapján nem vártunk ekkora különbségeket. Összességében megállapítható, hogy a mobilinternet szolgáltatók vannak a legközelebb ügyfeleikhez. Az ADSL és kábelnet szolgáltatóknak van hova fejlődni ezen a téren.
Akit érdekel a lájkolás mellett a Facebook háttere és gazdasági jelentősége is, a http://dotkom.blog.hu/tags/facebook blog oldalon tud utánaolvasni.
Hozzászólások